Zegening van de kaarsen in de 100-jarige Agathakerk

september 29 @ 11:00 - 12:00

Kapelaan Jaider zal tijdens deze Viering de twaalf wijdingskaarsen in de kerk zegenen. De kaarsen zijn een symbool van de toewijding van een kerk aan de heilige liturgie. Ze vertegenwoordigen de twaalf apostelen, die de pijlers zijn waarop de Kerk is gebouwd. Bij het wijden van een kerkgebouw wordt de kerk op twaalf plaatsen met H. Olie gezalfd. Vaak worden deze plaatsen aangeduid met een kruis of een wijdingskaars. De kaarsen die gezegend zullen worden herinneren ons eraan dat de ruimte waarin we ons als broeders en zusters in het geloof verzamelen, 100 jaar geleden werd gewijd en toegewijd om daar de sacramenten te vieren en als gemeenschap samen te komen om te delen wat we hebben ontvangen. Het Agathakoor zal de viering muzikaal opluisteren. Komt  u ook bij deze feestelijke viering?

Datum:
september 29